Alla inlägg under november 2008

Av Ida - 30 november 2008 19:29

Vet inte varför jag är så dålig på att skriva numera, jag skrev ju så mkt förut. Är väl vädret och allting sådant. Ingen insperation kommer från regniga höstdagar och leriga hästhagar antar jag.

I fredags var vi med klassen till Globen Horse Show och kollade. Även Borås, Norrköping och Gävle var där med sina "Hästgymnasie"-elever. De hade dock inte delat in biljetterna efter klasserna så jag hade tur som fick biljett precis bredvid Ellie. Annars satt nästan alla andra längre bort från oss. Annars var det riktigt kul. Länge sedan jag skrattade så mkt, både i bussen dit och hem och när vi var där. Det är så skönt att man riktigt vet var man har sina kompisar och verkligen har kompisar. Hela klassen håller sams liksom. Jag och två kompisar gjorde dock en liten fuling. Det var jättetaskig servic på ett ställe i Anexet och jag fick inte med mig hem mitt schabrak som jag skulle få broderat eftersom de på de stället totalt klanta sig. Så då ingick jag och kompisarna en pakt och tog ett varsit sett med benlindor därifrån. Nej, jag vet, man får inte göra så men jag var så fruktansvärt sur på dem i affären och jag ångrar mig inte det minsta. Dessutom har jag aldrig tagit någonting förut. Den enda gången jag varit i närheten av det var när jag hängde grisöron på min sparkcykel som jag hade med in i affären och glömde att betala dem. Men när jag upptäckte det (nästan hemma) gick jag tillbaka och betalade för dem. Sån har jag alltid varit. Så det är faktiskt inte så illa som det låter att jag tog dem.


Bilden fotad av Ellie i min klass och är på två klasskompisar (Klassens två glödjespridare).

Av Ida - 24 november 2008 08:03

Nu har jag fått återfall. Hörde låten "God Must Be Busy" med Brooks and Dunn och såg en bild på Sparvöga samtidigt. Usch! Fan! Skit! Det här är inte rättvist, det är det verkligen inte! Det ska inte behöva vara så här! Sedan kom denna låt: "Last Day Of My Life" med Phil Vasser och det gjorde ju inte saken bättre. Lyssna på dem båda på:


http://www.youtube.com/watch?v=ibnz0doAKEc


http://www.youtube.com/watch?v=IgvuIYZ9eoI


Lyssna på dem!!

Av Ida - 23 november 2008 18:58

Jag har en fråga. När man bloggar, vad ska man då blogga om? "Det vardagliga livet" är ju det som de flesta bloggar om men det låter inte speciellt kul, eller hur?! För min del blir det ju bara skola, hästar och familj och det låter ju inte speciellt kul. Ja, det blir ju en del idol och sånt med då men det är så sällan. Så vad ska man blogga om för att det ska låta kul och roligt att läsa och fånga personernas intresse?


Liten bild från när jag red Moa i helgen. Precis så här skön har hela helgen varit, men den har gått alldeles för snabbt XD



Av Ida - 21 november 2008 10:31

Vårat nuvarandra projekt ska in på tisdag och jag orkar inte. Har gjort allt utom en sak, diagramet, som ska visa vad de som provspelat mitt spel tycker om mitt spel. Vad fan ska detta vara bra för? Jag går andra året på gymnasie och sitter och klipper och klistrar ihop ett jävla memory med hästbilder. Givetvis var man inte tvungen att göra just ett memory men vad ska man välja då? Ett vanligt brädspel som precis alla andra i hela klassen gjort? Känns som om jag lägger i lite mer av det jag är bäst på när jag gör ett memoy, fotograferingen. Däremot är jag rädd att det kanske är lite för enkelt. Men jag tycker att de borde se det på det sättet som jag sett det, det är orginellt eftersom ingen annan i skolan gör det, det är foton som jag själv fotat som jag tycker är ganska "konstnärliga" och det är ganska snyggt gjort. Sen får vi väl se om det blir för enkelt för ett högre betyg.


På onsdagen vecka 49 så är det dressyrtävling på AKA med klassen. Då ska jag dit med Moa och Johanna med Eternity och vi ska klå dem allihopa. Nej, det är klart vi inte gör! Det kommer gå skitdåligt och jag får kassa betyg men jag ska ha roligt med en ponny som jag älskar att rida! Det för mig är mkt mer värt än att vinna över alla i klassen. Från början trodde jag vi hade tävlingen vecka 50 eller 51 och att vi kunde välja på ett lättare program (LC:1) men nu har vi fått reda på att LC:1 inte kommer kunna väljas utan att vi måste välja mellan LB:1 eller LA:1 som är svårare program att rida. Jag skulle lugnt fixa både LB:1 och LA:1 med Jullan eller Clinton (häst på AKA) men eftersom jag ska ha Moa, som är yngre och mer oerfaren så blir det lite svårare. Svåraste är galoppen eftersom hon inte riktigt förstår sig på galoppskänkeln än. Men det går frammåt hela tiden och jag måste träna mer och svårare när jag är i ridhuset. Det kommer gå! Kanske..

Av Ida - 14 november 2008 22:39

Synd och skam att Svenska folket har en sådan otroligt dålig musiksmak. Låter en flock medelmåttiga sångare vara kvar och skickar hem Sveriges egen Jon Bon Jovi - fy och skam på er alla! Nu finns det ju ingen bra artist kvar i idol, vem fan ska man rösta på nu? Jag visste att Sverige hade dålig musiksmak men nu är det pricken över i:et. Folk måste börja komma ur den här tränden i moderna musiken där utseende är mer värt en talangen.


Robin B - Förra veckan var han okey men denna vecka var han skit igen. Sjöng nasalt och konstigt. Håller med juryn däremot, han skulle säkert låta bra på en mixad platta. Idag kan ju vem som helst sjunga på en platta och bli mixad så det låter bra så vad fan..


Alice - Tillsammans med den enormt tråkiga genren som var idag så var hon tråkigare än någonsin. Stör mig fortfarande på att hon har dålig hållning och bryter meningarna, hon sjunger inte ut dem. Och, jo - man hörde att hon tappade text gång på gång på gång..


Kevin - Han är väl den enda värdiga personen som fortfarande är kvar. Fast idag var det tråkigt.. Rädd bara att han ska hamna i träsket med Svenska popkillar; typ Danny, Erik, Darin osv


Anna - Suck.. Jag vet inte vad det är med mig. Hon är duktig, sjunger hyfsat och det finns inget fel som jag direkt kan säga men jag står inte ut med hennes röst.. Det är väl mkt smaksak ivf, men nej, jag tycker inte om att lyssna på henne..


Robin E - Så jävla cool, sjunger asbra, kanske inte den snyggaste men han sjunger asbra.. Nej, han är bara ascool.. Duetten som han och Johan sjöng var oxå asbra.. FY!!


Johan - Ska hålla sig till Noise och Magnus Uggla och duetter tillsammans med Robin E.. Nej, småtjejer ta och fundera lite istället på vad man egentligen ska rösta på - utseende eller talang? Jag föredrar talang..


Nu måste det ses till så att Robin E får göra en platta för jag vill lyssna mer på honom. Jävla skit.. Ursäkta men det är verkligen så jag känner! Ta ifrån Svenska folket rösträtten och ge den till juryn, varför har man annars en jury?? Folk gör ju som de vill ivf.. Usch!!


Ida

Av Ida - 14 november 2008 08:07

Har tyvärr lite tråkiga nyheter, igen, att komma med. Om bara några timmar ska vi avliva Kevin. Har varit bestämt en hel vecka så jag har varit hemma och inte kunnat tänka på annat. Jag har haft honom i nästan tretton år, jag kommer inte ihåg tiden innan honom. Han är min lillebror och hur går man vidare efter något sådant? De senaste åren har jag begravt farmor, farfar, två hästar, en katt och nu Kevin. Och för någon som inte förlorat speciellt mkt innan så är det väldigt mkt att ta på så kort tid. Men det här sätter stämpeln över allt annat, inget kommer vara hemskare än vad som ska ske idag. Kevin. Det kommer bli så tomt utan honom. Det är ju Kevin. Den bästa vovven som någonsin existerat. Som alla tycker om. Nej, det är orättvist allting. Att jag ska behöva förlora så mkt på en gång. Samtidigt måste man väl se längre fram oxå. Att Kevin ska avlivas kommer att ge oss en valp till våren. Nej, valpen kommer aldrig på något sett kunna ta över Kevins plats men en valp är något som jag velat haft länge. Dessutom kommer Jullans föl oxå till våren och det är något jag ser fram emot, om denna fölis lyckas överleva i Bennarby vill säga.. Den förra försvann ju snabbare än ögat. Men just nu har jag ingen anning om hur jag ska gå vidare. Kevn var ju Kevin liksom. Det var ju HAN man gick till när man var ledsen och behövde tröst och vem ska trösta mig nu?


Denna låt visar väl mer eller mindre hur jag känner, har lyssnat på den i snart en hel vecka för att få ut alla tårar. Ändå har de inte slutat..


Ida

Av Ida - 7 november 2008 13:26

Ja, nu har jag slut på hemsidor att vara inne på.. Suck.. Jag är i skolan och har mitt material hemma, alla mina foton är ju hemma och jag ska göra ett memory i skolan. Ja, jag vet.. I gymnasiet ska jag sitta och göra ett memory..


Händer fortfarande ytterst lite hemma. Igår red jag och mamma ut på Ettan och Moa i mörkret. Som vanligt var Moa seg och Ettan gick i ett friskt tempo.


Nej, det är väldigt grått och trist i Bennarby just nu.. Kallt och elendigt.. Mkt musik och tidiga nätter blir det och så skolan då förståss..


Bild på Pelle och Nouvou när de kliar XD


Ida

Av Ida - 6 november 2008 14:09

Nytt projekt igen, denna gång handlar det om spel. Vi ska tillverka ett eget hästspel. Saken är den att vi egentligen ska jobba i grupparbete och alla var väldigt glada över att få göra ett spel tillsammans, gud vad roligt liksom.. Att få "pyssla" tillsammans och riktigt sattsa. Men sedan fick vi reda på att vi skulle göra ett varsitt spel, vilket genast gav alla mindre lust att jobba. Då kan man inte sattsa lika mkt och det blir inte alls lika roligt. Vi hade redan bestämt att vi skulle göra typ ett frågespel och det blir ganska jobbigt om man själv måste sitta och komma på alla frågor, eller hur? Räknade ut att det lär vara minst 80frågor/spel och vi får inte ha samma frågor utan måste göra alla själva. Om man var alla om ett spel hade man ju kunnat sattsa och gjort kanske tom dubbelt så många fler frågor, vi är ju sex stycken i gruppen. Har bestämt att jag istället för ett frågespel ska göra ett roligt memory istället, blir mkt bättre och lättare så och jag kan ju använda mina egna fotografier XD


Annars händer det inte så mkt alls uppe i Bennarby. Tråkigt när det blir mörkt så snabbt och man inte hinner ge sig ut att rida innan det blir mörkt. Därför står pållarna mer än vad de skulle behöva. Julia börjar bli för tung för att gå, hon har svullit upp väldigt snabbt denna gång och jag vill inte överanstränga henne. Fölisen har äntligen gjort liv av sig och har kickat mig i magen flertal gånger när jag ryktat Julia, kommer kanske bli en riktig buspålle?! Hoppas det, någon med mkt livsglädje.

Har ett mål med Moa numera, "dressyrtävlingen" på AKA till Jul - då ska hon med. D v s om inget händer innan dess, att hon blir halt igen eller något sådant menar jag. Annars är hon lika underbart jobbig som vanligt. Ponny som hon är.


Nej, nu har jag ju egentligen lektion så jag måste återgå till det, ska ju hålla på med spelet XD


Ida

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards