Alla inlägg under januari 2009

Av Ida - 31 januari 2009 21:36

Det var inte rättvist att Team Hanna vann körslaget, faktiskt. Jag kan väl erkänna att Team Hanna var bättre på de två första låtarna för kvällen, även om Team Erik hade en fantastisk soloartist i första låten. Men i tredje låten och alla andra kvällarna har Team Erik ägt totalt! Erik ville ha samma känsloladdade Nessun Dorma som när Paul Potts sjöng den, och det fixade han. Hannas kör hade inte samma känsla alls utan det var hackigt och delar av den var falsk. Lipsill som jag är bölade jag till Team Uddevalla och ja.. Vad ska man säga?? Det var bara fel..


Men om man ser det så här. Erik skulle ge sina pengar till ett ställe som tog hand om hemlösa och Hanna skulle ge sina pengar till en fritidsgård full med tonåringar. Åttio ungdomar med mobiler.. Eller Åttio hemlös utan mobiler.. ?? Hmm..



http://www.tv4.se/1.283438?videoId=1.831801
Av Ida - 31 januari 2009 18:54

Dagens låt.. En riktig höjdare i mina ögon, Känslan är makalös!!!


Paul Potts - Nessun Dorma



Av Ida - 31 januari 2009 18:42

Idag var pappa och jag på en trevlig tripp till Uppsala för att bland annat fylla på matförådet. Det är rätt trevligt att komma iväg en stund så här på helgen när man inte har tvånget att åka till skolan eller något annat tråkigt, bara hänga med pappa liksom. Och lyssna på MIN sorts musik i stereon i bilen. Det vill säga; Rock, country och Brolle. Sedan var vi på Biltema och Jula oxå, inga roliga affärer direkt men pappa tycker det så då kanske det är värt det någon gång ibland. Som han sa;


"Hur många gånger har inte jag gått runt i en tråkig hästaffär?"


När vi handlade häpnade det mig hur enormt korkade människor egentligen kan vara. Kan man inte tänka på hur man ställer ifrån sig kundvagnen? Eller hur man ställer sig för att prata med kundvagnen? Själv försöker jag alltid tänka på sådant. 'Jaha, han ställde sig sådär då kan inte jag ha min kundvagn där utan kanske kan ställa den där istället. För då kommer det förbi andra kundvagnar ändå'. Men många verkar inte tänka i dessa banor alls. Men jag har lärt mig ett knep när det gäller sådant där. Man harklar sig eller börjar trumma med fingrarna när folk står i vägen. Eller varför inte när tanten framför en dubbelkollar kvittot och ALLTID lyckas hitta på en massa saker att fråga om och behöver tio minuter extra vid kassan. Då får man oxå harkla sig eller trumma med fingrarna. Brukar hjälpa.. Ibland.. I vissa fall brukar jag flytta på kundvagnen själv, eller de där vagnarna som de som arbetar där kör omkring massa låder i för de brukar alltid stå illa till.


Igår var veterinär här och raspade Moas tänder, ser fram emot att se om det blir bättre med 'huvudruskarn' nu. XD


Ida

Av Ida - 30 januari 2009 19:36

Sprang rätt in i den här på youtube och var bara tvungen att lägga upp den. Tänkte först lägga ut på Paul Potts när han sjöng opera i Brittiska 'talang', för det är så mäktigt eller när när den lilla pojken Andrew sjöng i brittiska 'talang', för det är oxå extremt mäktigt. Men den här låten tog priset som de sämsta jag någonsin sett/hört. Var bara tvungen att dela med mig..


Och jag undrar varför ridsporten har så taskigt rykte.. Det här fick mig att förstå lite bättre..


Ida

Av Ida - 30 januari 2009 12:08

Såå skönt med studiedag idag.. Men blir en 'kort' sådan. Mamma kommer hem 'redan' klockan tre när veterinären kommer. Då ska Moas och Ettans tänder fixas och de ska vaccineras. Men just nu ska Johanna och jag äta lunch, blodpudding eftersom det inte finns något annat att äta. Simba är inne och jagar våra möss som håller oss vakna hela nätterna, men han lyckas tyvärr inte fånga så många. Sedan lyssnas det på dagen låt oxå.


Pat Green - Let me


ida

Av Ida - 29 januari 2009 12:35

Glömde dagen låt igen..


Brolle Jr - En sång för dom


Ida

Av Ida - 29 januari 2009 10:54

Sista dagen i veckan, den här veckan ivf. Nästa vecka blir värre, både prov och inlämning av det här reflektionsdokumentet som jag egentligen ska arbeta på nu. Men jag fattar inte fallet, som vanligt.

Den informationen vi får är i princip:


"Gör en loggbok på en vecka: allt du äter, hur du sover och allt du gör. Sedan ska du reflektera kring det".


Va? Självklart fattar jag väl vad vi ska göra men inte hur jag ska göra det. Kunde man kanske få några tips? Lite punkter bara så man vet vad det ska innehålla och vart man ska börja. Själva loggboken måste jag erkänna att jag faktiskt inte gjort, jag vet redan både mina bra och dåliga vanor så varför lägga ner en massa energi på det? Visst, kanske att jag skrivit ner till grand men ingenting noggrant direkt. På hela mitt reflektionsdokument så borde det stå två stora ord, ingenting annat. Sömnproblem och dåliga matvanor. Jag vet. Jag förnekar det inte heller.


Ida

Av Ida - 28 januari 2009 22:25

Glömde dagens låt när jag skrev tidigare inlägg.. Ett ganska klart val idag efter Made in Sweden på fyran..


Kim - Three Floors Down


Den som inte tycker om den låten måste vara helt bortom all räddning XD


Ida

Ovido - Quiz & Flashcards