Alla inlägg under februari 2009

Av Ida - 24 februari 2009 10:01

Sitter här hemma med influensa nu. Jag som aldrig brukar bli så där riktigt sjuk med influensa och sånt.. Istället sitter man här med 39graders feber, huvudvärk som börjar släppa (tidigare var det migrän), ont precis överallt, snuva och ett jäkla hostande (tror faktiskt jag hostade upp ena lungan imorse). Allt tack vare min kära far, som blev sjuk först. Har inte gjort något annat än att ligga i sängen sedan i söndagskväll. Hela måndagen låg jag utan att ena röra mig. Idag känns det dock lite bättre och jag hoppas kunna gå till skolan på Torsdag, orkar inte ligga ner längre utan vill göra någonting.


Ida

Av Ida - 14 februari 2009 10:53

Längst bak; Sandra. Mitten; Martina. LÄngst fram; Lova

Av Ida - 14 februari 2009 10:52

Från vänster: Flisan, Jenny, Martina, Antonia, jag. Stående: Lova

Av Ida - 14 februari 2009 10:51

Några av kompisarna. Från vänster; Antonia, Flisan, Martina, Jenny, Jag och Lova

Av Ida - 14 februari 2009 10:50

Lova

Lov

Av Ida - 14 februari 2009 10:36

Äntligen kort lov, men mån och tis ska jag praktisera på TIRK, ta igen missad tid. Men i fredags var det lovstämning i skolan.. Bilderna ovan är fotade av klasskompisen Martina..

Ida

Av Ida - 13 februari 2009 14:07

För varje dag som går vill jag bara ut i världen ännu mera. Tidigare var bara tanken på att resa helt fel, men inte längre. Jag vill ut och fota och skriva och se saker. Däremot hatar jag värme så just sådana länder kan jag nästan utesluta, jättevarma länder menar jag. Ändå ligger Australien högst upp på listan. Men inte på grund av värmen utan det är någonting annat som lockar. Kulturen, djuren och landskapet. Miljön. Aboriginer, cowboys, boskap och gårdar som är större än Belgien (ivf vad jag läst om). Se ett helt annat landskap än vad jag tidigare sätt. Har träffat på människor som besvkriver Australien som 'En helt annan planet'. Wow, det skulle jag vela se. Kanske att jag har en liten för romantisk bild av Australien och kanske jag kommer bli ytterst besviken när jag kommer dit. Men då har jag i varje fall fått sett det.


Annars ser mina drömresemål ut så här, ungefär:


  • Australien, helst till Queensland, Northen Territory eller New South Wales.
  • Irland, till Connemarornas hemland. Men bara om jag får resa omkring bland connemaragårdar och utställningar.
  • USA, närmare bestämt Wyoming eller Montana. Bo och jobba på någon ranch så klart.
  • Schweiz, rida i dalar och berg och kanske bo och jobba bland hoppmänniskorna där nere. Anser nämligen att de är duktigast på hoppning i hela världen.
  • Island, några veckor på en islandshäst ute i ingenstans skulle jag lätt kunna tänka mig.

Sen tar nog resemålen slut. Jag kanske kommer uppleva ett par av dem i det verkliga livet men annars får jag helt enkelt bara drömma vidare..


Ida

Av Ida - 12 februari 2009 12:22

Jo då, jag älskar att läsa. Dvs när jag inte är stressad till att göra det och fåt välja vad jag vill läsa. Man måste ju tycka det är roligt. Och om det någonting jag verkligen inte gillar att läsa är det Svenska böcker. Jag vet egentligen inte varför men jag föredrar Brittiska och Australiensiska i första hand. Och vi måste ju läsa en Svensk bok. Men har ivf börjat med Ondskan nu, för den har jag läst en gång tidigare och den funkar om man plågar sig igenom den, för den är ju inte så lång. Men jag kommer inte hinna ivf, eftersom jag ska skriva en uppsatts om Svensk arbetslitteratur med den boken som grund.


Ida

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards